Buat pengunjung yang dihormati sekalian. Segala coretan yang terkandung didalam blog ini adalah berdasarkan pengalaman penulis berniaga. Ia tidak ditiru atau diambil daripada mana-mana laman web atau blog lain. Jika ada persamaan, ia hanyalah secara kebetulan dan tidak dirancang.

Anda berhak mengambil sebarang artikel disini, tetapi biarlah secara berhemah dengan membuat backlink atau pautan semula ke alamat atau url asal.

Segala tips dan panduan adalah berdasarkan idea penulis sendiri dan tidak semestinya betul dan berjaya diikuti. Sebarang pertanyaan boleh dikemukakan pada bahagian komen. Ini hanyalah sebuah blog untuk tujuan perbicangan. Ramai lagi yang arif tentang selok belok perniagaan di luar sana. Sekian..

Sunday, 28 August 2011

Permohonan lesen penjaja pasar malam

Ini hanyalah contoh lesen Bazar Ramadan
Kepada peniaga baru, anda tidak perlu tergesa-gesa untuk memohon lesen walaupun anda telah mempunyai tapak tetap di sesuatu kawasan. Yang paling utama, adakah produk anda sesuai dijual dikawasan tersebut. Jika lesen sudah dipohon dan anda berjaya mendapatkan lesen tersebut, tetapi jualan kurang memberangsangkan ia akan hanya menjadi sia-sia.

Lesen agak sukar untuk diperolehi tanpa saman atau kompaun. Ada sesetengah peniaga yang serius telah dikompaun berkali-kali baru dikeluarkan lesen. Jika anda berpuas hati dengan hasil jualan disesuatu tapak, anda perlu berjumpa dengan penganjur persatuan dan perlu menjadi ahli. Kemudian barulah anda pergi ke Pihak Majlis untuk memohon lesen disertakan dengan resit bayaran saman. Untuk memohon lesen dibawah DBKL, anda boleh pergi ke :

Bangunan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur
Jabatan Pembangunan dan Pengurusan Peniaga Kecil
Tingkat 4 & 5, Menara DBKL 2
Jalan Raja Laut
50350 Kuala Lumpur.

Jika permohonan anda berjaya, anda akan diberikan surat tawaran (surat akan dipos kepada anda dalam tempoh 2 minggu++ ). Didalam surat tersebut akan dinyatakan status lesen, kategori lesen, jenis lesen, lokasi perniagaan, no petak atau gerai, ukuran gerai, jenis jualan, masa perniagaan dan tarikh kuatkuasa. Bayaran lesen adalah sebanyak RM52 setahun untuk satu petak.

Surat tawaran DBKL
Didalam surat tawaran tersebut juga ada dinyatakan peruntukan lesen seperti berikut :


Tuan/Puan hendaklah pada setiap masa hadir dan menjalankan atau mengawasi perniagaan di gerai, tidak dibenarkan memindah milik, menyewa atau menjual petak.

Tuan/Puan hendaklah sentiasa menyelenggara dan memastikan gerai dan apa-apa perkakas yang berkaitan dengan perniagaan berada dalam keadaan bersih.

Tuan/Puan hendaklah mematuhi saiz gerai yang telah ditetapkan dan dilarang membina atau mendirikan apa-apa sambungan atau struktur sama ada kekal atau tidak tanpa mendapat kebenaran daripada Datuk Bandar Kuala Lumpur.

Tuan/Puan hendaklah mematuhi syarat-syarat yang terkandung dalam Undang-Undang Kecil Perlesenan Penjaja dan Gerai (WiIayah Persekutuan Kuala Lumpur) 1989 dan Undang-Undang Kecil Pasar (Wilayah Persekutuan) 1979.

Bagi tawaran lesen yang melibatkan penyewaan gerai, tuan/puan hendaklah menandatangani tiga (3) salinan Perjanjian Penyewaan Gerai Pasar dan manyempurnakan perkara-perkara berikut:

Setiap salinan perlu distemkan di muka 1;
Setiap salinan perlu ditandatangani oleh tuan/puan dan saksi dengan menggunakan pen dakwat hitam;
Cek atas nama "Bendahari Bandaraya" berjumlah RM 0.00 iaitu "Wang Cagaran" yang terkandung di dalam syarat-syarat penyewaan gerai. ( Hanya penyewa baru sahaja); dan
Salinan borang 49, pendaftaran syarikat (bagl penyewa Pasar Borong Kuala Lumpur sahaja).

Tuan/Puan boleh membuat permohonan untuk melantik pembantu warganegara Malaysia dan berumur 18 tahun ke atas.

Bagi penjual makanan dan minuman tuan/puan hendaklah menghadiri dan lulus Kursus Pengendalian Makanan yang dikendalikan oleh Persatuan Kesihatan Environment Malaysia (MAEH) dan mendapatkan suntikan pelalian Typhoid (TY2) di alamat :

Jabatan Kesihatan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur,
KM 4, Jalan Cheras,
56100 Kuala Lumpur.
Tel: 03-2027 5300. (u.p : Raja Azraei Bin Ramli).
(Sila rujuk Surat Arahan Kursus dan hubungi nombor telafon di atas bagi menentukan tarikh kursus dan sediakan wang RM50.00 bagi bayaran kursus).


Antara lain isi kandungan surat tawaran tersebut, anda perlu menyempurnakan/membawa perkara dibawah dalam masa 30 hari dari tarikh surat tawaran dikeluarkan :

Surat tawaran (salinan asal)

2 keping gambar berwarna berukuran pasport terbaru

Kad suntikan pelalian Typhoid (TY2) dan surat pengesahan Kehadiran Kursus Pengendalian Makanan ( Untuk penjaja makan dan minuman sahaja).

Anda juga dinasihatkan untuk mendaftarkan perniagaan dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) bagi mendapatkan Sijil Pendaftaran Perniagaan (ROB/ROC).

32 comments :

Info yang bagus. Harap dapat jenguk ke blog saya pula. Terima kasih

Mcm tu rupanya.. baru tau.. Kenapa blog ni banyak tulis pasal pasar malam jer ekk.. harap pemilik blog boleh menulis tentang perniagaan lain juga..

mcm mana pula kalau kita nak bukak gerai tepi jalan.. prosesnya sama juga ke? Pacak dulu.. kena saman baru apply lesen. Terima kasih

zackoree

mmg saya bercadang untuk menulis tentang perniagaan lain juga. Tapi untuk sementara waktu, saya lebih banyak menulis tentang perniagaan yang saya buat sekarang ini. Pasar malam.

wan nadia

untuk gerai tepi jalan, setakat yang saya tahu, prosesnya sama. Ada kenalan saya bukak kat depan bilik tnb(atau peti saya tak tahu namanya). kena saman banyak kali. tapi dapat juga lesen. Tapi pastikan surat saman yang dah dibayar tu disimpan. setiap kali disaman pegi ke tingkat 4 atau 5 bangunan dbkl 2 apply untuk lesen. mmg kena banyak bersabar. sampai diorang jemu tengok muka kita. kalau kena nasib baik mungkin sekali apply jer dah dapat.

mcm surat tawaran kat gambar tu mmg surat saya. sekali jer apply.. 2 minggu pastu terus dapat surat..

Nice Info Broo....lam kenal yah...kalau boleh memberi saran , mengapa tak pasangkan link exchange jadi kita bisa saling mempromosikan blog kita...biar lebih dikenal orang

link exchange kan ada di bahagian depan...

nanti saya pasang e-referrer.. senang sikit..

Salam...
Saya nk tnya,sekiranya saya menjalankan perniagaan makanan n minuman di atas sebuah lori dan hanya berhajat menduduki sesuatu kawasan berbeza2 dalam tempohtertentu sahaja, apakah jenis lesen atau cara yang sesuai untuk saya lakukan??Mohon nasihat dan tunjuk ajar.

TQ..

salam tuan. kalo kite berniaga secara rambo tu, kene saman, kene angkut barang2 skali ke (sita) atau saman duit je.. kalo saman duit je insyaAllah sanggup lg.. tp kalo barang kene angkut, ish.. x berani pulak rasenye.... mesin2 sy tu walaupun x mahal pd org lain, tp pd saya, ikat perut jugak nak mengumpul duit nak membelinye...

Ok sekarang saya nak meniaga mengunakan lori tayar(4) dan hendak
mencari lesen meniaga yang boleh bergerak (lesen meniaga bergerak)
Tapi macam mana saya nak dapat kan lesen seperti itu, ,,,,,,saya mintak
cik.encik.tuan.puan dapat membantu saya atas masalah saya ini,
sekian terima kasih saya harap ada respon

salam..en tumpang tnya...kalo kene saman tu bape ringgit ye kene bayar??

Maaf bertanya. Sy dah menjalankan perniagaan tepi jalan- biasalah xde lesen. Tp tu dulu kat tempat sy di batu pahat. Skrg ni pindah ke kuala pilah..sy dah mohon lesen menjaja dah 2bulan dah tp masih xde jawapan dan mcm2 alasan....pasal sales alhamdulilah sy test market mmg boleh...sama dgn tempat lama sy sbb semggu berkesempatan meniaga..sbb xsabar dgn proses mdkp yg kononnya 4mggu je proses..sampai skrg lulus atau x xde gtaw. g tanya pon sakit alasan diberi...skrg ni sy memganggur disebabkan perangai mdkp.satu sen xjadi ape......ape yg perlu sy buat skrg. Lokasi sy mohon tu mmg xde sbbkan sesak sbb kat tanah wakaf masjid pastu kat belakang plak tepi surau wakaf (bangunan wakaf) n toilet......tension sgt. Perlu ke sy meniaga aje....sbb sy pernah ditengking dgn pgwai tuh dan dia beri amaran selagi xdpt lesen xboleh meniaga.....kalo dah mohon dia akan batalkan kalo masih berniaga...mcm mana ni....tlg...minta pendapat. Harap secepat mungkin...ni tempat org.......ti yg wat sy was2 untuk bertindah..nk mengadu ke peringkat negri..berbaloi ke? Rase diperkotak katikkan. Emelkan kat zubyeda_ti@yahoo.com

ada juga sesetengah orang beri pendapat, berniaga dulu, baru mohon lesan... (baru cepat lesen diluluskan)... wallahualam

Assalam bro. Dari info di atas mcm kena berniaga dulu, tngok pasaran,jumpa penganjur(jika ada), kena saman, baru mohon lesen? Oh.. camtu! Baru saya tau.

saya nak tanya berkenaan pemasangan meter api di kompleks banggunan perniagaan dbkl adakah penyewa yg perlu mengambil kontraktor untuk pendawaian permohonan meter baru

utk niaga restoran terdapat 5 bahagian yg perlu semak premis sebelum lesen diluluskan. tetapi tiap kali satu bahagian lulus, bahagian yg seterusnya akan reject lesen sebelum datang ke premis utk semak. kena minum kopi baru nak luluskan.....sedih nya

Saya baru nk berlajar meniaga bagaimana saya lakukan... adakah saya meniaga dulu@buat lesen.

Kalu meniaga tanpa lesen barang2 akan disita ke?atau kena saman je?hrp2 ada yg leh tlg...terima kasih..

Pasar malam memang law dia macam tu. Meniaga jer dulu. Barang takkan disita. Janji tapak tu Ada petak pasar malam. Biasa yang Kena sita tu mungkin warga asing atau bukan dalam petak yang dibenarkan

Saya tolong jawabkan. Owner blog dah x wujud kot.

Pengalaman 2 tahun meniaga p. Malam.

Selagi berada di petak yang dibenarkan. Takkan disita. Kecuali warga asing

Kalau pasar malam. Ada petak kosong. Meniaga jer dulu. Tgk sales mcm mana. Kalau Ada untung Dan memang petak tu takde tuan. Tunggu jer pihak majlis saman. Nanti Surat saman tu bawak pegi dbkl until mohon lesen. Pastikan ingat no petak Dan kawasan niaga tu.

Kalau pasar malam. Meniaga dalam petak yg dibenarkan. Takkan disita. Dia cuma saman jer. Kalau petak tu takde tuan. Boleh bawak Surat saman untuk mohon lesen. Memang prosedur dia macam tu. Kena saman baru mohon lesen

Lupa.kalau warga asing kemungkinan akan disita. Selagi Ada ic takde masalah

Sy nak tanye kalau mohon lesen tapak pasar MLM brpe ye HARGE nye

Assalamualaikum Wr Wb

Adakah anda mempunyai masalah kewangan dan anda sedang mencari bantuan dengan pinjaman tulen, kami di sini untuk membantu anda dengan pinjaman untuk memudahkan perniagaan anda dan menyelesaikan semua hutang anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman, besar atau kecil, ini adalah peluang anda untuk kebebasan kewangan. tawarkan perkara berikut.

√ Pinjaman Perniagaan Besar

√ Pinjaman Perniagaan Kecil

√ Pinjaman Rumah Baru

√ Pinjaman kereta

√ Pinjaman Ladang Besar atau kecil

√ Pinjaman untuk projek jangka panjang atau jangka pendek

√ Memulakan pinjaman perniagaan

√ Koperasi Pinjaman

√ Pinjaman untuk Projek sedia ada

Mengapa anda perlu memilih kami.

+ Kami memberi pinjaman pada kadar faedah yang sangat rendah

+ Tidak peduli di mana negara anda berasal, kami akan meminjamkan anda.

+ Proses kami sangat mudah dan mudah. sangat orang boleh memahaminya.

+ Kami adalah syarikat yang sangat jujur dan boleh dipercayai.

+ Kami tidak memberikan maklumat peribadi anda kepada sesiapa sahaja,

Maklumat anda selamat dengan kami.

Matlamat utama kami adalah untuk memberi pinjaman seberapa banyak yang anda mahu dan bersedia untuk mendapatkan pinjaman, anda perlu mengatakan kepada diri anda cukup, anda tidak boleh terus membiarkan kekurangan wang menghadkan pertumbuhan perniagaan anda. hubungi kami dengan maklumat hubungan kami di bawah dan marilah kita bersatu dengan memberikan pinjaman yang akan membantu mengembangkan perniagaan anda. Anda tidak perlu bimbang, kami sangat boleh dipercayai dan bersedia memberi pinjaman kepada anda.

Hubungi kami dengan:
Syarikat: Firma Pinjaman Femi Otedola
E-mel: femiotedolaloanfirm@gmail.com
E-mel: femiotedolaloanfirm1@outlook.com
WA: +1 (469) 464-5833 (Chat Only)
WA: +1 (806) 395-2203 (Chat Only)

atau lawati Laman Web kami dan gunakan Hubungi Kami dan kami akan membalas anda.

Laman web: https://femiotedolaloanfirm.blogspot.com

Hubungi kami hari ini dan mari membantu mengembangkan perniagaan anda.

Jika niaga tepi jalan atas trotoar atau tepi jalan yg berumput macam org niaga rojak tuh jika kema saman apakah disita atau usir je tutup.. Sebab pernah tanya tdk pakai permit mereka niaga sana macam kedai burger, jual buah trnda dia pun tdk dibuka tutup..tetap je kat sana .tq..

Nak tanye kalu buka kedai dlm kawasan kedai/pakain angaran 2 lot lesen dbkl/pebandaran ape yg perlu ye... ???

Adakah anda memerlukan bantuan kewangan? Adakah anda menghadapi krisis kewangan atau anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan dana untuk menyelesaikan hutang atau membayar bil atau memulakan perniagaan yang baik? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda sukar mendapatkan perkhidmatan modal dari bank tempatan dan institusi kewangan lain? Inilah peluang anda untuk mendapatkan perkhidmatan kewangan dari syarikat kami. Kami menawarkan kewangan berikut kepada individu-
* Kewangan komersial
* Kewangan peribadi
* Kewangan perniagaan
* Pembiayaan pembinaan
* Kewangan perniagaan dan banyak lagi: kadar faedah @ 1%; Hubungi Kami Melalui
e_mail: (financialserviceauthority400@gmail.com)

Anda juga boleh mencapai perkara berikut
https://dubaifinancialserviceauthority.blogspot.com/
WhatsApp: +60 112 569 3785

saudara-saudara

Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan sulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karena dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk biaya kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima uang di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman

Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)


Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
Gmail saya adalah


  .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).  .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).
`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLRISINGFUND¨`».(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).(onebillionrisingfund@gmail.com) .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ). ..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )...(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).  .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).

Perusahaan  Alamat Email:::onebillionrisingfund@gmail.com
Nama Perusahaan :: ONE BILLION RISING FUND
Jumlah Pinjaman ::: Rp.480.000.000.00 IDRPerusahaan
Perusahaan WHATSAPP: +1 267 526 5352
Nama Saya ::::: EFENDI QUEEN LISA
Email Saya::::efendiqueenlisa@gmail.com
Negara :::: Indonesia
Perusahaan Terpercaya

TARIMA KASIH

Halo, saya FIGUEIREDO DE OLIVEIRA LUCIANO, saat ini tinggal di kota Bristol, di sini di Inggris. Saya seorang duda saat ini dengan Empat anak dan saya terjebak dalam situasi keuangan pada Mei 2019 dan saya perlu membiayai kembali dan membayar tagihan saya. Saya mencoba mencari pinjaman dari bank dan berbagai firma pinjaman baik swasta maupun korporasi tetapi tidak pernah berhasil, dan kebanyakan bank menolak kredit saya. Tetapi seperti yang Tuhan inginkan, saya diperkenalkan kepada seorang wanita Tuhan seorang pemberi pinjaman pinjaman pribadi yang memberi saya pinjaman $ 150,000.00 USD dan hari ini saya adalah pemilik bisnis dan anak-anak saya baik-baik saja saat ini, jika Anda harus menghubungi perusahaan mana pun dengan referensi untuk mendapatkan pinjaman tanpa agunan, tidak ada pemeriksaan kredit, tidak ada penandatanganan hanya dengan tingkat bunga 3% dan rencana dan jadwal pembayaran yang lebih baik, silakan hubungi Ibu Rossa Stanley (rossastanleyloancompany@gmail.com). Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat bahagia sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang-orang lebih banyak tentang dia dan juga saya ingin Tuhan memberkatinya lebih banyak. Anda dapat menghubunginya melalui ini
email- rossastanleyloancompany@gmail.com
untuk pertanyaan apa pun, kontak saya adalah WhatSapp + (44) -7537-1690-15
email pribadi saya- figueiredoluciano2020@gmail.com
figueiredoluciano10@yahoo.com

Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin berbagi kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman di internet

Setelah beberapa waktu berusaha mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman secara online tetapi saya curang dan kehilangan Rp18,7 juta, kepada seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Nyonya Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang dari Access Loan Firm, sehingga teman saya meminta saya untuk mendaftar dari LADY ESTHER, jadi saya Menjerit dituangkan dan dihubungi LADY ESTHER. melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp250 juta dengan suku bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman, saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima panggilan dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp250 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa-doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

Adakah anda memerlukan pinjaman yang sah, jujur, bereputasi baik dan mendesak? Pencarian anda untuk pinjaman yang sah berakhir di sini hari ini kerana kami di sini untuk memenuhi keperluan kewangan anda. Sekiranya atas sebab apa pun anda ditolak pinjaman dari bank atau institusi kewangan, jangan bimbang lagi masalah kewangan anda kerana kami adalah penyelesaian untuk masalah kewangan anda. Kami telah membuat pinjaman perniagaan berbilion (mata wang campuran) kepada lebih daripada 32,000 pemilik perniagaan. Kami menggunakan teknologi risiko yang ditetapkan sendiri untuk memberi anda pinjaman korporat yang tepat supaya anda dapat mengembangkan perniagaan anda. Kami menawarkan semua jenis pinjaman dengan kadar faedah rendah dan juga jangka waktu untuk melunaskan pinjaman. Adakah anda mempunyai kredit buruk? Adakah anda memerlukan wang untuk membayar bil anda? atau adakah anda merasakan keperluan untuk memulakan perniagaan baru? Adakah anda mempunyai projek yang belum selesai kerana pembiayaan yang rendah? Adakah anda memerlukan wang untuk melabur dalam bidang khas yang akan memberi manfaat kepada anda? ISLAMIC REFINANCING LOAN COMPANY
tujuannya adalah untuk menyediakan e_mail perkhidmatan kewangan profesional yang sangat baik: [islamicrefinancing@gmail.com]
WhatsApp: +15716666386

Post a Comment