Buat pengunjung yang dihormati sekalian. Segala coretan yang terkandung didalam blog ini adalah berdasarkan pengalaman penulis berniaga. Ia tidak ditiru atau diambil daripada mana-mana laman web atau blog lain. Jika ada persamaan, ia hanyalah secara kebetulan dan tidak dirancang.

Anda berhak mengambil sebarang artikel disini, tetapi biarlah secara berhemah dengan membuat backlink atau pautan semula ke alamat atau url asal.

Segala tips dan panduan adalah berdasarkan idea penulis sendiri dan tidak semestinya betul dan berjaya diikuti. Sebarang pertanyaan boleh dikemukakan pada bahagian komen. Ini hanyalah sebuah blog untuk tujuan perbicangan. Ramai lagi yang arif tentang selok belok perniagaan di luar sana. Sekian..

Sunday 8 April 2012

Perniagaan paling menguntungkan di pasar malam



Sebenarnya aku dah tiada idea untuk menulis (maaf guna gantinama aku kali ni). Kalau nak tahu perniagaan apa yang paling menguntungkan tapi paling berisiko di pasar malam, dah tentulah berniaga CD /VCD/DVD cetak rompak. Entri kali ni bukan bermaksud untuk menggalakkan anda semua berniaga barang larangan tersebut, tetapi sekadar ingin berkongsi maklumat.

Pendapatan bersih si peniaga ni tidak kurang daripada RM1000 sehari. Kos untuk "burning" atau membuat "duplication" termasuk cetakan di media tersebut dan pembungkusan cuma seringgit lebih. Jual semula pada harga RM5/RM6 sekeping. Permintaan memang amat menggalakkan dan pelanggan tidak putus-putus membeli. Dalam satu pasar malam terdapat lebih daripada 2 kawasan peniaga yang dikawal oleh TONTO.

Maka tidak hairanlah peniaga CD ni sukar untuk cuti, kerana mereka akan kehilangan RM1000 sehari. Waktu cuti mereka ialah pada perayaan besar ataupun ketika pihak KDN membuat operasi besar-besaran. Setakat polis memang mereka tidak hairan kerana pihak polis pelanggan mereka juga.

Kaedah yang dijalankan untuk mengekang penjualannya tidak memberi sebarang kesan, seolah-olah melepaskan batuk ditangga. Panas sekejap, kemudian sejuk semula. Inilah salah satu perniagaan yang tidak memerlukan lesen kerana lesen memang tidak akan dikeluarkan pun.

Pihak yang bertanggungjawab untuk membendung penjualannya pula bertindak menutup sebelah mata. Termasuklah pengamal undang-undang sendiri dan pihak pengurusan pasar malam. Cuma yang agak tegas untuk tidak membenarkan penjualan bahan ini ialah di pasar malam Wangsa Maju. Memang tiada satu pun peniaga CD yang kelihatan.

Masalah pembelian CD/VCD/DVD cetak rompak bukan kerana tidak mengetahui ianya sesuatu yang salah,  tetapi kerana kurangnya penghargaan terhadap penciptanya disamping faktor kos yang lebih murah.

Adakah anda rasa masalah ini dapat diatasi sedangkan anda sendiri termasuk juga saya masih teruja membeli bahan-bahan cetak rompak ini ?

24 comments :

Hehe.. permintaan tinggi ni. Konon pembeli pun nak kena tangkap.. aku tgk polis pun rilek je beli..

This comment has been removed by the author.

Wangsa maju tu, yang kat seksyen 1 kan.. Patutla x nampak org jual CD kat situ..

Bacaan selanjutnya: http://diskusiniaga.blogspot.com/2012/04/perniagaan-paling-menguntungkan-di.html#ixzz1rVTSE2Hn

ermm.. susah juga.. saya pun salah seorang pembeli juga.. :)

Baru lepas layan John carter ngan ghost rider.. tak dapek nak nolong

semua artikel yang ditulis oleh pemilik blog sudah saya baca, dan terus terang saya merasa salut, sungguh luar biasa pemilik blog ini, teruskan berkarya sobat, biar kami akan mempelajarinya... terima kasih..

Minha amiga querida; seja muito bem vinda ao meu cantinho!
Precisando da sua amiga aqui....é só deixar recado, tá?
Um beijão de boas vindas da amiga Cátia.
http://www.catiaartesmanuais.com/

Blog yang bermanfaat. Tapi dah beberapa hari saya masuk, masih tiada entri baru.

Berniaga barang cetak rompak itu hukumnya haram

Cetak rompak ni murah tapi takde kualiti. Yang menjual ni pun banyak menipu. Cakap dvdriplah tapi bila balik rumah hmm.. buat flying saucer jer

Takat RM1000 sehari.. pejam mata jer dorang buat duit. Bukak mata cuma kalau KDN buat operasi.. hehe

alhamdulilah kat perlis payah nk jumpa cd cetak rompak...penguatkuasa kpdnkk sini mmg cekap...

kat perlis takder yer? kat pasar malam sana pun takder ? baru tau ni..

Yang peliknya, melayu pun ada meniaga benda ni. Tak fikir halal haram. Bagi anak bini makan. ermm.. tak tau apa nak jadi..

Rm1000 sehari... 2 hari jer meniaga dapat income mcm aku sebulan..

nice info :D

http://acupofmystories.blogspot.com/2012/04/touch-korea-tour-3-things-i-want-to-do.html

Bagi saya anda tidak perlu menjalankan perniagaan dengan banyak cawangan, memadai dengan hanya satu cawangan...contohnya perniagaan bihunsup ...buka secara besar-besaran di Pasar Malam...pendapatannya lebih kurang sama dengan mereka yang membuka 5 cawangan perniagaan seperti kueh muih...

penerbit filem pun dah tau, orang lebih suka beli yg cetak rompak.. why not diorang tak jual je yang original tu pada harga yang sama dgn cetak rompak rm5- rm10..tapi lebih berkualiti sebab original.. mesti lagi ramai orang membeli kot. lama kelamaan terhapuslah lanun2 cetak rompak ni..

mmg kalau diikutkan nmpak rugi disitu, tapi bila dijumlahkan dgn kutipan wayang kan dah balik modal tu siap untung lagi kot..

lagi satu..ni pendapat peribadi sy la..penerimaan masyarakat sekarang ni lebih suka tgk wayang lagi. sebab kualiti gambar pun bagus, ada sound effect yg power gile. duduk dlm econ lagi.. harga tiket pun takde la mahal sgt pun.. lagipun filem ni kita nk tgk sekali je.. dah tau jalan citer, tgk 2 kali pun tak brp best dah..

disebabkan ni, sy rasa..satu hari nanti, CD cetak rompak akan terhapus dgn sendirinya.. cuma masa yg menentukan..orang ramai lebih memilih tonton wayang.

Saya Devina dari indonesia di Surabaya, saya mengabdikan waktu saya di sini karena janji yang saya buat untuk Nyonya Elizabeth yang kebetulan merupakan pemberi pinjaman online dari perusahaan pinjaman Elizabeth dan saya berdoa kepada ALLAH agar dia dapat melihat posting saya pada hari ini.

 Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar diposting oleh seorang wanita bernama Arnah dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online dari Dr James Mowat, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Nyonya Elizabeth dan Nyonya Elizabeth meminjamkan 250,000,000 Rupiah tanpa tekanan dan tunda, jangan hubungi Dr. James Mowat melalui email: jamesmowatloanfirm@gmail.com untuk menghindari menjadi korban penipuan.

Saya memutuskan untuk menghubungi Arnah untuk mengkonfirmasi apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari Nyonya Elizabeth, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Nyonya Elizabeth saya bersikeras bahwa dia harus tolong beri tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan itu sangat mudah tentang bagaimana mengajukan permohonan pinjaman dari Nyonya Elizabeth yang perlu saya lakukan adalah menghubungi dia, mengisi formulir aplikasi mengirimnya kembali, mengirim salinan pindaian kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya . lalu saya bertanya padanya bagaimana Anda mendapat pinjaman? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, itu sangat mengejutkan.

 Saya menghubungi Nyonya Elizabeth dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untungnya bagi saya saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya berhasil disetujui tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta untuk membuat janji untuk membagikan kabar baik Nyonya Elizabeth dan itu adalah mengapa Anda melihat posting ini hari ini. untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan dari 150,000,000 Rupiah. Jadi saya menyarankan setiap orang yang mencari sumber yang dapat dipercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Nyonya Elizabeth melalui Email: elizabethchristopherloan@gmail.com untuk pinjaman aman Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya : devinairf128@gmail.com atau Anda juga dapat menghubungi Arnah di arnahnana01@gmail.com. Saya percaya satu giliran yang baik layak mendapat yang lain.

Assalamualaikum Wr Wb

Adakah anda mempunyai masalah kewangan dan anda sedang mencari bantuan dengan pinjaman tulen, kami di sini untuk membantu anda dengan pinjaman untuk memudahkan perniagaan anda dan menyelesaikan semua hutang anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman, besar atau kecil, ini adalah peluang anda untuk kebebasan kewangan. tawarkan perkara berikut.

√ Pinjaman Perniagaan Besar

√ Pinjaman Perniagaan Kecil

√ Pinjaman Rumah Baru

√ Pinjaman kereta

√ Pinjaman Ladang Besar atau kecil

√ Pinjaman untuk projek jangka panjang atau jangka pendek

√ Memulakan pinjaman perniagaan

√ Koperasi Pinjaman

√ Pinjaman untuk Projek sedia ada

Mengapa anda perlu memilih kami.

+ Kami memberi pinjaman pada kadar faedah yang sangat rendah

+ Tidak peduli di mana negara anda berasal, kami akan meminjamkan anda.

+ Proses kami sangat mudah dan mudah. sangat orang boleh memahaminya.

+ Kami adalah syarikat yang sangat jujur ​​dan boleh dipercayai.

+ Kami tidak memberikan maklumat peribadi anda kepada sesiapa sahaja,

Maklumat anda selamat dengan kami.

Matlamat utama kami adalah untuk memberi pinjaman seberapa banyak yang anda mahu dan bersedia untuk mendapatkan pinjaman, anda perlu mengatakan kepada diri anda cukup, anda tidak boleh terus membiarkan kekurangan wang menghadkan pertumbuhan perniagaan anda. hubungi kami dengan maklumat hubungan kami di bawah dan marilah kita bersatu dengan memberikan pinjaman yang akan membantu mengembangkan perniagaan anda. Anda tidak perlu bimbang, kami sangat boleh dipercayai dan bersedia memberi pinjaman kepada anda.

Hubungi kami dengan:
Syarikat: Firma Pinjaman Femi Otedola
E-mel: femiotedolaloanfirm@gmail.com
E-mel: femiotedolaloanfirm1@outlook.com
WA: +1 (469) 464-5833 (Hanya berbual)
WA: +1 (806) 395-2203 (Hanya berbual)

atau lawati Laman Web kami dan gunakan Hubungi Kami dan kami akan membalas anda.

Laman web: https://femiotedolaloanfirm.blogspot.com

Hubungi kami hari ini dan mari membantu mengembangkan perniagaan anda.

Post a Comment