Buat pengunjung yang dihormati sekalian. Segala coretan yang terkandung didalam blog ini adalah berdasarkan pengalaman penulis berniaga. Ia tidak ditiru atau diambil daripada mana-mana laman web atau blog lain. Jika ada persamaan, ia hanyalah secara kebetulan dan tidak dirancang.

Anda berhak mengambil sebarang artikel disini, tetapi biarlah secara berhemah dengan membuat backlink atau pautan semula ke alamat atau url asal.

Segala tips dan panduan adalah berdasarkan idea penulis sendiri dan tidak semestinya betul dan berjaya diikuti. Sebarang pertanyaan boleh dikemukakan pada bahagian komen. Ini hanyalah sebuah blog untuk tujuan perbicangan. Ramai lagi yang arif tentang selok belok perniagaan di luar sana. Sekian..

Friday 26 August 2011

Kelebihan pasar malam

Kredit gambar untuk: http://skyangels-travel.com/page.php?10

Seperti mana-mana jenis perniagaan pun, berniaga di pasar malam tetap mempunyai kekurangan. Itu satu hal yang akan saya ceritakan kemudian. Pada posting kali ini, saya ceritakan dahulu kelebihannya.

Pasar malam merupakan lubuk emas bagi peniaga khususnya peniaga makanan. Jika anda mempunyai produk makanan yang sedap dan unik, anda akan mendapat pelanggan yang tetap dan ramai. Apa yang saya nyatakan bukan bermakna perniagaan barang kering kurang mendapat sambutan. Tetapi perniagaan makanan yang menjaga standard dan kualiti akan mempunyai pelanggan tetap yang "berulang". Kenapa saya katakan begitu ?

Kebiasaannya, pasar malam akan hanya diadakan sekali sahaja dalam seminggu di sesuatu tempat. Anda hanya akan berjumpa pelanggan yang sama seminggu sekali. Jika anda mempunyai jenis makanan yang unik dan sedap, maka anda akan berjumpa pelanggan yang sama setiap minggu. Paling tidak pun 2 kali dalam sebulan. Cuba anda bayangkan pula perniagaan yang dijalankan pada tempat yang sama setiap hari. Sebagai contoh, anda berniaga apam balik di pasar pagi. Pasar tersebut pula diadakan pada setiap hari di tempat yang sama. Pelanggan tentu akan merasa muak untuk menjamah benda yang sama setiap hari bukan?

Kekuatan perniagaan makanan juga terletak pada promosi. Perniagaan makanan berpotensi untuk mendapatkan promosi secara percuma. Sebagai contoh, anda berniaga pecal (makanan berasaskan sayur dan kuah kacang). Pecal anda sedap dan murah. Pelanggan yang membeli, secara tidak langsung akan membuat promosi secara percuma kepada rakan-rakan dan keluarganya. Maka akan ada pertambahan pelanggan pada setiap minggu untuk merasa pecal yang anda jual tersebut.

Apa yang penting, pastikan produk anda unik. Jangan cuba meniru perniagaan yang sedia ada. Walaupun rezeki masing-masing, tetapi kita mahu elakkan persaingan.


3 comments :

Adakah anda memerlukan bantuan kewangan? Adakah anda menghadapi krisis kewangan atau anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan dana untuk menyelesaikan hutang atau membayar bil atau memulakan perniagaan yang baik? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda sukar mendapatkan perkhidmatan modal dari bank tempatan dan institusi kewangan lain? Inilah peluang anda untuk mendapatkan perkhidmatan kewangan dari syarikat kami. Kami menawarkan kewangan berikut kepada individu-
* Kewangan komersial
* Kewangan peribadi
* Kewangan perniagaan
* Pembiayaan pembinaan
* Kewangan perniagaan dan banyak lagi: kadar faedah @ 1%; Hubungi Kami Melalui
e_mail: (financialserviceauthority400@gmail.com)

Anda juga boleh mencapai perkara berikut
WhatsApp: +60 112 569 3785

Nama Perusahaan::"":":":"ONE BILLION RISING FUND
Gmail Perusahaan:":":":":"::"onebillionrisingfund@gmail.com                       
Selamat siang
Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""(((((onebillionrisingfund@gmail.com))))))))"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

BBM: D8E814FC 


Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

Allahu akbar

saudara-saudara

Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan sulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karena dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk biaya kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima uang di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman

Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)


Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
Gmail saya adalah


  .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).  .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).
`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLRISINGFUND¨`».(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).(onebillionrisingfund@gmail.com) .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ). ..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )...(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).  .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).

Perusahaan  Alamat Email:::onebillionrisingfund@gmail.com
Nama Perusahaan :: ONE BILLION RISING FUND
Jumlah Pinjaman ::: Rp.480.000.000.00 IDRPerusahaan
Perusahaan WHATSAPP: +1 267 526 5352
Nama Saya ::::: EFENDI QUEEN LISA
Email Saya::::efendiqueenlisa@gmail.com
Negara :::: Indonesia
Perusahaan Terpercaya

TARIMA KASIH

Post a Comment